BIG SPORTING EVENTS AND TOURISM:
THE 2014 FOOTBALL WORLD CUP
Keywords:
mega sporting events, tourism development, World Cup 2014Abstract
Different countries and cities or regions usually dispute the condition of hosting mega sporting events,
especially the Olympic Games and the Football World Cup. The reasons have to do with the political and, above all, the economic benefits generally seen in such competitions. Impacts on
the tourism sector, with the injection of currency coming from the expenditures of foreign visitors,
outstand among the arguments in favor of the candidatures. The article looks at this subject by considering the World Cup 2014, hosted by Brazil. Employing econometric modeling,
the relationship between the World Cup and the influx of revenues is investigated. But this specific analysis is preceded by a discussion about the interests provoked by those events,
the different positions concerning their benefits or otherwise, and the way the expectations around tourism affect the disposition to dispute the hosting. In the final comments, the main
questions are summarized and the importance of systematically observing the consequences of these events is stressed.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Alguns direitos reservados

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License (CC-BY), permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
A PPP não paga royalties de direitos autorais. Os nomes de seus autores são resguardados até a publicação online. Não há proibição na reprodução/cópia dos textos; entretanto, é necessário que seja citada a fonte quando da citação e/ou divulgação total ou parcial das matérias publicadas. Caso não seja cumprida esta orientação, o editor, em nome do Instituto de Pesquisa Econômica Aplicada (Ipea), fará uma advertência por escrito àquele que desrespeitou este regulamento.
Todo o conteúdo publicado pela PPP em Revista está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.